Новото издание на Mazda 3 е сред премиерите на започналия от днес автомобилен салон във Франкфурт. Моделът идва във версии хечбек и седан и се придържа към така наречения „Kodo” дизайн на марката. Силуетът е с устремна линия, калниците са раздути, а погледната отпред, „тройката“ прилича на старата „шестица“. Интериорът също напомня за по-големия модел на Mazda.
В гамата влизат четири възможности за двигателите, всичките от новата фирмена технология SKYACTIV– 1,5-литров бензинов атмосферен с макс. мощност 100 к.с. и 150 Нм въртящ момент. С него са гарантирани 10,7 сек ускорение и 185 км/ч макс. скорост. 2,0-литровият се спряга или със 120 к.с., или със 165 к.с., и двете версии с макс. въртящ момент от 210 Нм. Тук данните съответно са 8,8 и 8,2 сек и 198 или 210 км/ч. 2,2-литровият турбодизелов мотор развива макс. мощност 150 к.с. и солиден въртящ момент от 380 Нм. Този вариант е бързакът в гамата – 8 сек спринт от място до 100 км/ч и макс. скорост 213 км/ч.
За двигателите японците обещават най-скорострелната старт-стоп система, която превключва за 0,35 сек за бензиновите агрегати и за 0,40 сек за дизеловите. „Тройката“ ще трупа и енергия при спиране, като запасите ще задоволяват нуждите на бордовата електроника. Разходът на моторите ще е скромен – 5,0 л на 100 км за 1,5-литровия, 5,1 л/100 км и 5,8 л/100 км за двата двулитрови и 3,8 л/100 км за дизела.
Двигателите се съчетават с 6-степенни механична или автоматична предавателни кутия. Очакванията за управляемостта на новата тройка са големи.
За забавленията на борда на автомобила се грижи мултимедийна система, последен писък на технологиите. Тя се управлява от 7-инчовия централен дисплей, гласово или от въртящ се бутон. Както повелява модата напоследък, автомобилът е свързан с Facebook и Twitter, освен това разполага с богат запас от аудиокниги, само се питаме кога ще му остане време на човек да шофира от всичко това. Свързва се с външни устройства чрез Bluetooth или USB.
Остава да допълним, че Mazda3 ще е първият автомобил в класа си, който ще има хедъп дисплей.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!